Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce
Balcarová, Dita ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce. AUTOR: Dita Balcarová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou změny kultury školy po nástupu ředitelky do funkce. V teoretické části vychází z odborné literatury, která vysvětluje pojem kultura školy, její diagnostiku, zhodnocení a následnou změnu kultury organizace. Cílem výzkumné části bylo zjistit současný stav kultury školy sledovaných organizací. Pomocí analýzy všech zjištěných dat, identifikovat problematické faktory kultury školy a zjistit, jak nastartovat vhodné procesy vedoucí k žádoucí změně kultury školy. Otázkou bylo též, zda do těchto procesů zapojit i zaměstnance školy, nebo zda je tento obtížný úkol pouze na ředitelce školy. Odpovědět na otázku " Jak změnit kulturu školy?" je jistě velmi složité, protože podmínky každé školy jsou samozřejmě jiné, jiní jsou lidé, kteří ve škole pracují a v neposlední řadě se liší hodnotami a postoji, které společně sdílí. Cílem práce bylo na konkrétních případech ve specifických podmínkách ověřit, odbornou literaturou již doložené obecné postupy a nástroje, kterými může začínající ředitelka vžitou kulturu školy měnit, tak aby docházelo k optimálnímu rozvoji školy. Klíčová slova: kultura školy, styl...
Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce
Balcarová, Dita ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce. AUTOR: Dita Balcarová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou změny kultury školy po nástupu ředitelky do funkce. V teoretické části vychází z odborné literatury, která vysvětluje pojem kultura školy, její diagnostiku, zhodnocení a následnou změnu kultury organizace. Ve výzkumné části bylo úkolem zjistit současný stav kultury školy vybrané organizace. Snahou bylo pomocí analýzy dat identifikovat problematické faktory kultury školy a zjistit, jak nastartovat vhodné procesy vedoucí ke změně kultury školy. Otázkou bylo též, zda do těchto procesů zapojit i zaměstnance školy, nebo zda je tento obtížný úkol pouze na ředitelce školy. Odpovědět na otázku " Jak změnit kulturu školy?" je jistě velmi složitá, protože podmínky každé školy jsou samozřejmě jiné, jiní jsou lidé, kteří ve škole pracují a v neposlední řadě se liší hodnotami a postoji, které společně sdílí. Cílem práce bylo najít obecné postupy a nástroje, kterými může začínající ředitelka vžitou kulturu školy měnit, tak aby docházelo k optimálnímu rozvoji školy.
Dopady dlouhodobého užívání hormonální antikoncepce na zdraví ženy
ZEZULOVÁ, Dominika
Užívání hormonů se stalo v posledních letech diskutovaným tématem a pojem hormonální antikoncepce se na nás valí ze všech stran. Teoretická část pojednává o vývoji, metodách a formách antikoncepce, jejich výhodách, nevýhodách a v neposlední řadě o vývojových fázích života ženy v jejím produktivním věku. Praktická část obsahuje 3 různé dotazníky určené pro 3 výzkumné soubory, kterými jsou gynekologové, bývalé uživatelky kombinované hormonální antikoncepce a učitelé výchovy ke zdraví nebo příbuzných předmětů na 2. stupních základních škol či školní preventisté a výchovní poradci. Cílem dotazníků bylo zjistit shodu nebo naopak protichůdnost názorů. Při vyhodnocování dat se ukázalo, že 82 % lékařů užívání kombinované hormonální antikoncepce podporuje, zatímco zkušenosti žen, které ji v minulosti užívaly, v 77,6 % tvrdí opak. Pedagogičtí pracovníci, preventisté a výchovní poradci na 2. stupních základních škol mezi sebou navzájem ohledně daného tématu také vykazují neshodu. Zatímco nadpoloviční většinou odpověděli, že z hlediska vlivu na zdraví s užíváním hormonální antikoncepce vlastně souhlasí (52,9 %), v otázce, zda by souhlasili, aby jejich 15letá dcera antikoncepci užívala, téměř 65 % uvedlo, že nikoliv.
Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce
Balcarová, Dita ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce. AUTOR: Dita Balcarová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou změny kultury školy po nástupu ředitelky do funkce. V teoretické části vychází z odborné literatury, která vysvětluje pojem kultura školy, její diagnostiku, zhodnocení a následnou změnu kultury organizace. Cílem výzkumné části bylo zjistit současný stav kultury školy sledovaných organizací. Pomocí analýzy všech zjištěných dat, identifikovat problematické faktory kultury školy a zjistit, jak nastartovat vhodné procesy vedoucí k žádoucí změně kultury školy. Otázkou bylo též, zda do těchto procesů zapojit i zaměstnance školy, nebo zda je tento obtížný úkol pouze na ředitelce školy. Odpovědět na otázku " Jak změnit kulturu školy?" je jistě velmi složité, protože podmínky každé školy jsou samozřejmě jiné, jiní jsou lidé, kteří ve škole pracují a v neposlední řadě se liší hodnotami a postoji, které společně sdílí. Cílem práce bylo na konkrétních případech ve specifických podmínkách ověřit, odbornou literaturou již doložené obecné postupy a nástroje, kterými může začínající ředitelka vžitou kulturu školy měnit, tak aby docházelo k optimálnímu rozvoji školy. Klíčová slova: kultura školy, styl...
Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce
Balcarová, Dita ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce. AUTOR: Dita Balcarová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou změny kultury školy po nástupu ředitelky do funkce. V teoretické části vychází z odborné literatury, která vysvětluje pojem kultura školy, její diagnostiku, zhodnocení a následnou změnu kultury organizace. Ve výzkumné části bylo úkolem zjistit současný stav kultury školy vybrané organizace. Snahou bylo pomocí analýzy dat identifikovat problematické faktory kultury školy a zjistit, jak nastartovat vhodné procesy vedoucí ke změně kultury školy. Otázkou bylo též, zda do těchto procesů zapojit i zaměstnance školy, nebo zda je tento obtížný úkol pouze na ředitelce školy. Odpovědět na otázku " Jak změnit kulturu školy?" je jistě velmi složitá, protože podmínky každé školy jsou samozřejmě jiné, jiní jsou lidé, kteří ve škole pracují a v neposlední řadě se liší hodnotami a postoji, které společně sdílí. Cílem práce bylo najít obecné postupy a nástroje, kterými může začínající ředitelka vžitou kulturu školy měnit, tak aby docházelo k optimálnímu rozvoji školy.
Problematika invazivních prenatálních diagnostických metod z pohledu žen
POSAVÁDOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá invazivními prenatálními diagnostickými metodami z pohledu žen. Teoretická část se zabývá problematikou screeningových metod v perinatologii, přípravou ženy k těmto vyšetřením a specifickou péčí o tyto ženy po výkonu. Cílem práce bylo zjistit znalosti žen o metodách prenatální invazivní diagnostiky. Dále byly stanoveny dílčí cíle, které se zabývaly problémy u žen po prodělání prenatální invazivní diagnostické metody a postojem žen k informovanému souhlasu. Jako metoda výzkumného šetření byla použita kvalitativní výzkumná kazuistika zpracovaná za využití řízeného rozhovoru, který probíhal individuálně. Ženy byly vybrány autorkou záměrně. Pomocí těchto rozhovorů bylo zjištěno, že ženy po amniocentéze mají fyzické i psychické problémy, mezi fyzické patří bolestivost vpichu, ale především jsou to psychosomatické problémy, jsou následkem psychického vypětí ženy, která celý průběh vyšetření prožívá v neklidu, nejistotě a strachu o plod v děloze. Postoj žen k informovanému souhlasu je takový, že ženy důvěřují informacím od lékařů, ale přesto si ho přečtou, i když ne podrobně. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké jsou znalosti žen o této problematice. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že ženy znají nejlépe amniocentézu, ale při hledání informací o odběru plodové vody se také mnoho dozvídají o biopsii choria nebo intrauterinním odběru fetální krve z pupečníku. Ženy znají především průběh amniocentézy a jaké výsledky mohou očekávat. Informace nejvíce čerpají z internetu a časopisů.
Výskyt klíšťové encefalitidy v okrese Příbram a míra informovanosti a postoj k očkování proti klíšťové encefalitidě u vybraných skupin obyvatel
KUCHAŘOVÁ, Eliška
Středoevropská klíšťová encefalitida je onemocnění, které patří do skupiny zoonóz a které je přenášeno prostřednictvím klíštěte Ixodes ricinus. Je to akutní neuroinfekce způsobená RNA virem, která může nemocného ohrozit na životě. Klíšťová encefalitida patří mezi onemocnění typické svou přírodní ohniskovostí. K nákaze člověka nejčastěji dochází přisátím infikovaného klíštěte. Jsou ale známy i případy, kdy k nákaze došlo požitím nepasterizovaného mléka nebo mléčných výrobků. Ačkoli se jedná o preventabilní onemocnění, kterému lze snadno předejít, proočkovanost je u nás stále velmi nízká. Pokud by se tento stav podařilo změnit, můžeme předpokládat, že výskyt klíšťové encefalitidy u nás by se výrazně snížil.
Vytvoření centra pro nemocné s revmatoidní a psoriatickou artritidou
ŠTOKROVÁ, Veronika
Název této bakalářské práce je: Vytvoření centra pro nemocné s revmatoidní a psoriatickou artritidou. Revmatoidní artritida je chronické, systémové, zánětlivé kloubní onemocnění, které vede k rozvoji kloubních destrukcí a deformit. Charakteristickým znakem onemocnění je symetrické postižení více kloubů najednou, ve většině případů se jedná o drobné klouby. Psoriatická artritida je zánětlivé onemocnění kloubů, které je navíc sdružené s psoriázou. Psoriatická artritida postihuje především distální interfalangeální klouby rukou, čímž se výrazně liší od revmatoidní artritidy. Práce má dvě části. V teoretické části jsme se zabývali revmatoidní a psoriatickou artritidou, prioritními potřebami nemocného a případným centrem pro tyto nemocné. Empirická část práce byla zpracována formou kvalitativního výzkumného šetření. Technikou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor, který byl proveden s 8 respondenty s revmatoidní a psoriatickou artritidou a 5 sestrami, které pracují v revmatologických ambulancích. Rozhovory s jednotlivými respondenty a sestrami byly zpracovány do kazuistik. Nejzajímavější údaje byly zpracovány ve formě kategorizačních tabulek. Cíle práce byly: Zjistit zájem nemocných o vytvoření centra pro klienty s revmatoidní a psoriatickou artritidou, poukázat na přínos centra pro nemocné s revmatoidní a psoriatickou artritidou, poukázat na možnosti aktivit vykonávaných v centru pro nemocné s revmatoidní a psoriatickou artritidou a poukázat na možnosti začlenění sestry v centru pro nemocné s revmatoidní a psoriatickou artritidou. Položili jsme si tyto výzkumné otázky: Jaký je zájem nemocných s revmatoidní a psoriatickou artritidou o vytvoření centra? V čem spatřují nemocní s revmatoidní a psoriatickou artritidou přínos centra? Jaké jsou možnosti začlenění sestry v centru pro nemocné s revmatoidní a psoriatickou artritidou? Které aktivity je možné v centru realizovat? Výsledky výzkumného šetření nám ukazují, nemocní s revmatoidní a psoriatickou artritidou mají zájem o vytvoření centra. Přínos centra nemocní spatřují především ve vyzkoušení a prohlédnutí si kompenzačních pomůcek, dalším přínosem by pro ně byla návštěva odborných seminářů vedených lékařem ve spolupráci se sestrou, popřípadě studenty. Sestra v centru by se zabývala edukací, další možnou činností by mohlo být pořádání odborných seminářů či spolupráce s lékařem na základním vyšetření. Z aktivit je možné v centru realizovat cvičení pod odborným dohledem fyzioterapeuta, návštěva lékaře, vyzkoušení si kompenzačních pomůcek či využití odborných rad ergoterapeuta. Výsledky bakalářské práce mohou být podkladem pro vytvoření centra pro nemocné s revmatoidní a psoriatickou artritidou.
Informovanost žen o prevenci karcinomu děložního čípku
GAŠPÁRKOVÁ, Věra
Cílem bakalářské práce bylo zjistit informovanost žen o prevenci karcinomu děložního čípku, jelikož karcinom děložního čípku je závažné onemocnění, vyskytující se u žen v každé věkové kategorii. Vzhledem k poměrně velkému výskytu tohoto onemocnění a vzhledem k tomu, že v naší republice v současné době neexistuje organizovaný screening karcinomu děložního čípku, je vhodné zabývat se informovaností žen o možných preventivních vyšetřeních a možnosti očkování proti HPV infekci. Výzkumné šetření bylo provedeno metodou kvantitativního výzkumu. Pro sběr dat byla použita technika anonymního dotazníku. Výzkumným vzorkem byly ženy všech věkových kategorií na různých místech Jihočeského kraje. Celkem bylo rozdáno 160 dotazníků, návratnost byla 95 %. Následně byly ještě vyřazeny dotazníky z důvodu chybného vyplnění, takže konečný počet odpovídajících respondentek byl 148 (100 %). Období sběru dat bylo říjen , listopad a prosinec roku 2008. V bakalářské práci bylo stanoveno šest cílů a šest hypotéz, týkajících se informovanosti že o prevenci karcinomu děložního čípku, očkování a účasti žen na preventivních vyšetřeních. Všechny cíle byly splněny a výzkumným šetřením měly být potvrzeny či vyvráceny stanovené hypotézy. První hypotéza předpokládala, že mladá děvčata před 18.rokem věku nejsou informována o preventivních gynekologických vyšetřeních a po analýze vyplněných dotazníků této věkové skupiny hypotéza potvrzena nebyla. Všechny ostatní hypotézy se potvrdily, čímž byla zjištěna dobrá informovanost žen. V praxi je vhodné využití edukace na téma prevence karcinomu děložního čípku, porodní asistentky mohou podávat informace v terénu, v ambulancích či v nemocnici. Použity mohou být též informační letáčky, zdroje na internetu či pořádání přednášek. Výsledky výzkumného šetření bakalářské práce mohou být publikovány v odborných časopisech. V prevenci karcinomu děložního čípku je cílem jeho včasné odhalení, ošetření a následně snížení úmrtnosti žen s touto diagnózou. Každá žena je však zcela zodpovědná za své zdraví a záleží pouze na ní, jak se o své zdraví stará.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.